Aan de slag met mailgigant.nl Alle artikelen ingevuld onder deze categorie
Tags zijn een uiterst krachtig hulpmiddel om gebruik van te maken, waardoor u tijd bespaart en een persoonlijkere boodschap creëert. Onderstaand
zijn de tags die zijn gekoppeld aan de Mailer-applicatie.
LET OP - Houd er rekening mee dat de exacte titel moet voorkomen in de kolomkoppen van uw lijst voor de tags die verband houden met uw
contacten. De koppen van uw contactlijst moeten bijvoorbeeld EMAIL, FNAME en LNAME zijn om hun e-mailadres te ku...
Als we het hebben over lijstpagina's, hebben we het over pagina's zoals Abonneren, Afmelden, Profielpagina, enz. Eigenlijk alle pagina's die u kunt zien op Lijstpaginatypen van waaruit u ook de standaardmanier kunt instellen voor hoe de lijstpagina's eruit zullen zien. De wijzigingen die u hier doet, worden overgenomen door alle lijstpagina's die u kunt zien als u als klant inlogt en vanuit uw lijstoverzicht op het vak Pagina's klikt:
Als klant kunt u deze pagina's ook bewerken zoals u ze vo...
De reden om segmenten te maken is om je e-mailmarketing te personaliseren en te richten op specifieke groepen binnen je algemene e-maillijst. Dit kan helpen om de betrokkenheid te verhogen, omdat je in staat bent om meer relevante en gepersonaliseerde content te leveren aan de mensen op je lijst.
Binnen Mailgigant kan dit vrij makkelijk en met verschillende waardes ( Tip test dit altijd even)
1. gaan naar adreslijst/imp/exp kies overzicht
2. klik op segementen kies 'Maak Nieuw
3. geef een na...
Waar maak ik mijn sjabloon?
Er zijn 2 manieren om een sjabloon te maken 1 is in het tabblad campagenes zodat je die meteen kan versturen.
En 2 is via het tabblad email sjablonen.
De beste manier is via de optie email sjablonnen dan kan je de sjabloon vaker gebruiken en staat deze in je eigen sjablonen bank. met het blauwe vierkantje aan het eind van de regel kun je verschillende opties gebruiken zo als kopieren e.d.
onder de optie Galerij staan verschillende sjablonen al klaar die je kan gebru...
Er zijn 2 editors
1 is de uitgebreide editors speciaal gemaakt voor de grafische medewerkers die een Nieuwsbrief vanuit het niets kunnen en willen maken.
2 is de drag en drop editor deze is voor de snelle en makkelijke nieuwsbrieven.
Hou er rekening mee dat een nieuws brief gemaakt in editor 1 niet is aan te passen in editor 2 en vice versa
de sjablonen die in het engels zijn deze kunnen alleen gebruikt worden in editor 1 en dus niet in editor 2
alle andere kunnen aangepast worden in editor ...
Dit is een veel voorkomende vraag en hoewel het antwoord om de een of andere reden heel erg eenvoudig is, lijkt het erop dat veel mensen in de war raken over hoe ze dit kunnen bereiken, dus ik zal dit stap voor stap illustreren met afbeeldingen.
Stap 1: Log als klant in op uw applicatie en ga naar uw lijsten:
Stap 2: Klik op de titel van uw lijst of op het pictogram Info voor uw lijst
(zie het gemarkeerde gedeelte bij stap 1)
om de lijstoverzichtspagina te zien van waaruit u op het vak instell...
Historisch gezien, tot versie 2.0, toen u een campagne naar meer dan één lijst/segment wilde sturen, zou Mailgigant.nl de geselecteerde lijsten/segmenten samenvoegen tot een nieuwe lijst en de campagne vervolgens naar die nieuwe lijst sturen.
Qua prestaties is dit een heel slecht idee, omdat je uiteindelijk veel gegevens dupliceert.
Dit betekent ook dat Mailgigant.nl in veel gegevens zou moeten zoeken, wat over het algemeen een langzamere toepassing betekent.
Toen we deze functionaliteit implem...
Stuur een campagne
Eindelijk, nadat uw lijst is gemaakt en u uw abonnees eraan hebt toegevoegd, is het tijd om uw eerste campagne te maken .
U kunt de lijst selecteren die u wilt gebruiken voor verzending en optioneel een segment uit de lijst.
U kunt een nieuw sjabloon alleen voor de campagne zelf toevoegen of een bestaand sjabloon gebruiken .
Zorg ervoor dat je alle campagnes test voordat je ze daadwerkelijk verstuurt, dit is cruciaal.
Als u de spamscore van uw campagne wilt testen, kunt u deze...
Voeg abonnees toe aan uw e-maillijst
Zodra uw e-maillijst is gemaakt, is de volgende stap het importeren van uw abonnees in de lijst. Om dit te doen, klikt u gewoon op uw lijsttitel adressen imp/exp en klikt u vervolgens op het vak Tools, gevolgd door het vak Importeren. U kunt importeren vanuit een csv-bestand,
zorg daarbij wel dat in de eerste kolom de adressen staan en dat de naam van de kolom altijd "Email" is andere benamingen zal het systeem weigeren te inporteren de rest van de info zal h...
Maak uw eerste e-maillijst
Om te beginnen met het verzenden van e-mailcampagnes, moet u beginnen met het maken van uw eerste email lijst . Uw e-maillijst identificeert u als afzender, bevat uw informatie en stelt u in staat om verschillende beslissingen te nemen met betrekking tot uw abonnees.
Elke lijst is volledig gescheiden, wat betekent dat u elke lijst naar wens kunt aanpassen, inclusief abonnees, aangepaste formulieren/pagina's en aangepaste velden.